استراتژی فروش برند هرمس

استراتژی فروش برند هرمس
7 دقیقه
مریم محمدپور
مریم محمدپور
شنبه 5 شهریور 1401

برند هرمس Hermes تولیدکننده کالاهای لوکس فرانسوی است. محصولات این برند به عنوان بهترین محصولات لوکس جهان شناخته شده‌اند. طراحی لوگوی هرمس یک کالسکه به همراه جعبه‌ای نارنجی رنگ است. هرمس لوگوی خود را در دهه 1950معرفی کرد . برند هرمس در رده بیست و هشتم برندها قرار دارد.

پیشینه برند هرمس

امیل هرمس

تیری هرمس این شرکت را در سال 1837 در پاریس تاسیس کرد. هدف اصلی هرمس از تاسیس این برند، تولید زین‌ها و سایر لوازم چرمی بود که اشرافیان اروپایی خواستار آن محصولات بودند. در اوایل قرن بیستم، پسر هرمس (چارلز امیل)، فروشگاه این شرکت را به پاریس منتقل کرد، جایی که امروزه مرکز جهانی هرمس است. ​

به تدریج، محصولات شرکت گسترش یافتند. این شرکت از سال 1880 تا 1900شروع به فروش مواد غذایی کرد و محصولات خود را در فروشگاه‌های خرده‌ فروشی عرضه کرد. سال 1918، هرمس اولین ژاکت چرمی گلف برای پرنس ولز را طراحی و معرفی کرد . دهه 1920، این برند شروع به تولید اکسسوری و لباس کرد. سال 1922، اولین کیف چرمی وارد خط تولید شد. کیف های مسافرتی در سال 1925معرفی شدند. در دهه 1930، هرمس محصولاتی را معرفی کرد که در حال حاضر وارد دنیای مد شده‌اند.

فلسفه برند هرمس

برند هرمس را می توان با یک جمله ساده "ما سیاست تصویر نداریم، ما سیاست محصول داریم" ​به نقل از مدیر عامل سابق شرکت معرفی کرد.فلسفه این برند عمیقا در "کیفیت محصول " و "ظرافت محصول" تثبیت شده‌ است این برند از تولیدات انبوه و بی کیفیت دوری میکند. هرمس: هر محصولی که تحت نام برند هرمس  تولید و عرضه می‌شود، نشان دهنده زحمت طراحان است.

مالکیت، مدیریت و رهبری شرکت چندین نسل را پشت سر گذاشته‌ است، اما اصول برند هرمس هرگز تضعیف نشده است. تمام محصولات هرمس تقریبا به طور کامل در فرانسه ‏ساخته می‌شوند، که تاکید زیادی بر کیفیت دارد.

استراتژی برند هرمس

براساس گزارش سالانه ، محصولات این شرکت به گروه‌های مختلف تقسیم میشوند:

لباس های چرم، اکسسوری زنانه و مردانه (‏از جمله کفش، کمربند، دستکش، کلاه و غیره)‏، ابریشم و منسوجات، عطر، ساعت، و محصولات دیگر (‏از جمله جواهرات، مبلمان، لوازم منزل و مبلمان، ظروف سفره و لوازم ورزشی از محصولات این شرکت هستند.

استراتژی هرمس از شش اصل پیروی می‌کند: روح پیروزی، خلاقیت، مهارت، کیفیت، اصالت و استقلال

روح پیروزی ‏: مدیران، مسئول فروشگاه‌های خود هستند . وظیفه آنها پاسخگویی به نیازهای خاص مشتریان است. سالی دو بار، ۱۰۰۰ نماینده از فروشگاه‌های جهانی برای رویدادی به نام "پودیوم" به پاریس می‌آیند.

خلاقیت: هر ساله، طراحان موضوعی برای خلق محصولات و طرح‌های خود ارائه می دهند . علاوه بر این، همکاری با طراحان یکی از پایه‌های اصلی خلاقیت شرکت، به خصوص در حوزه مبلمان .

مهارت : یک دوره آموزشی ۲ ساله برای طراحان وجود دارد که قبل شروع به کار مهارت آنها سنجیده شود.کیف دستی چرمی برند هرمس جذابیت خاصی دارد . این امر زمان تولید را کند می‌کند اما فلسفه شرکت همیشه برپایه تولید انبوه و محصول با کیفیت بوده است. هرمس برای بخش کالاهای چرمی هر ساله 200 نفر را استخدام می کند.

کیفیت: هرمس "صبر" را به عنوان یک اصل و یک  عنصر بسیار قوی در استراتژی خود برای دستیابی به بالاترین کیفیت در تولید محصولات خود معرفی کرده‌ است. اقتصاد دانان اغلب بر سر این موضوع بحث می‌کنند که صف برای کیف‌های هرمس تقاضای مازاد ایجاد می‌کند. علاوه بر این، تمام کارمندان و صنعتگران جدید به دقت انتخاب می‌شوند و یک جلسه سه‌ روزه آموزشی را برگزار می‌کنند که هدف از این آموزش این است که هر کارمند هرمس احساس خوبی نسبت به کار داشته باشد ، با فرهنگ، فلسفه های شرکت آشنا شود و به کیفیت برند توجه کند . ​

اصالت: هرمس به تایید افراد مشهور به عنوان یک تاکتیک ایجاد برند نگاه نمی‌کند و به طور فعال از این نوع بازاریابی دور مانده‌ است. او توزیع محصولات خود را در فروشگاه‌هایش محدود کرده است. برندش را با به نمایش گذاشتن بهترین محصولات معرفی می کند. محصولات هرمس هرگز تخفیف نمی میخورند . ​

استقلال: هرمس استقلال خود را در ساختار سهامداری و مالکیت خانوادگی اعلام کرده‌است. با انجام این کار، این شرکت قادر به حفظ بیشتر محصولات خود در فرانسه است.​​

دلایل محبوبیت هرمس

محصولات هرمس

محصولات هرمس به عنوان کالاهای لوکس شناخته شده‌اند. فعالیت این برند در زمینه تولید و عرضه اجناس خاصى همچون چرم، روسری، کروات ، لباس مردانه و زنانه، عطر، ساعت، لوازم التحریر، کفش، دستکش، کارد و چنگال، لوازم تزئینی، ساعت و جواهرات مى باشد.

فروش محصولات هرمس: حدود 30درصد از کالاهای چرمی، 15درصد از لباس، 12درصد روسری و 43 درصد از کالاهای دیگر می باشد. این شرکت نظارت دقیق و مستقیم  بر طراحی و ساخت محصولات برند خود دارد. 

این شرکت به مدل کسب و کار سنتی خود پابند است و تولید انبوه، خطوط مونتاژ و مکانیره را رد می کند. محصولات هرمس، با کیفیت بالا در فرانسه ساخته مى شوند. در واقع هرمس ادعا می کند اکثر اجناس از ابتدا تا انتها توسط تنها یک فرد ساخته شده اند، که قصد دارد به این گونه کیفیت و منحصر به فرد بودن محصولاتش را تضمین کند.

در سال ٢٠١٢ میلادی، هرمس سیاست خود را در مورد قوانین بازگشت محصولات تغییر داد. مشتریان پس از خرید کالا فقط به مدت 10 روز فرصت دارند تا محصول خریداری شده را تعویض کنند. این تعویض به این معناست که فقط میتوانند رنگ دیگری از همان لباس را انتخاب کنند. هیچ بازگشت و مبادله اى پس از خرید مجاز نیست و بدون هیچگونه تعهدی بازپرداخت می باشد، صرف نظر از اینکه مشتری رسید از خرید خود داشته باشد.

منبع : martinroll.com
39
2
0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
  • بله
  • خیر

درود بر شما! خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با
دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌
خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

دیدگاه شما
دیدگاه کاربران
  • جدید ترین
  • قدیمی ترین
  • بیشترین لایک

سؤالی دارید؟ 02691300100 i_phone

^