برند آرمانی Armani توسط جورجیو آرمانی تاسیس شد . برند آرمانی به یکی از محترمترین و شناختهشدهترین نامهای تجاری در صنعت مد تبدیل شدهاست.آرمانی طراح لباس بود، او با الگورتیم زیباییشناسی ،لباس ها را طراحی میکرد به طوری که طرح های او برای طراحان جامعه جذاب بود. شرکت آرمانی یک شرکت خصوصی است که جورجیو آرمانی تنها سهامدار این شرکت است. این برند به یکی از قویترین برندهای مد و لوکس در جهان تبدیل شدهاست. آرمانی بر پایه سه ستون: کلاس، کیفیت و انحصار بنا شده است .
خانه مد آرمانی، مانند بسیاری از خانههای مد دیگر، در درجه اول براساس شخصیت منحصر به فرد و هویت خود جورجیو آرمانی ساخته شدهاست. خانه مُد و پوشاک آرمانی در سال 1975 توسط آقای جورجیو آرمانی (Giorgio Armani) افتتاح شد. او در سال 1934 میلادی توانست برای اولین بار در زندگی حرفهای خود، وارد حوزه مد و پوشاک شود. البته در آن موقع، چندان کار خاصی نداشت بلکه بهعنوان مدلینگ در فروشگاهها کار میکرد.او باهمین حرکت ابتدایی و کوچک توانست بهعنوان طراح وارد دنیای پوشاک و صنعت مُد شود.جورجیو، چیزی حدود 12 سال برای نینو سِروتی (Nino Cerot) کارکرد تا بتواند تجربه کافی را به دست بیاورد و برند خود را داشته باشد. ریسک تولید محصولات مردانه برند آرمانی، آنقدر موفق و محبوب بودند که آرمانی به فکر تولید محصولات زنانه خود نیز افتاد تا بتواند طیف محصولاتش را بیش از پیش افزایش دهد.
طرحهای آرمانی با خطوط تمیز و با کیفیت عالی تولید میشود و طرفداران بسیاری دارند ، در حالی که همان لباس ها بعد از یک فصل کنار گذاشته میشوند. آرزوی او برای صنعت مد این است که تولیدات را کم تر کند اما محصولات با کیفیت تری تولید کند . تعهد به پایداری در سه حوزه بیان میشود:
مشتریان: برند آرمانی ایمنی محصول و اصالت آن را از طریق کیو ار کد (QR) تضمین میکند و به مشتریان اجازه میدهد تا به فرآیند احراز هویت محصول دسترسی داشته باشند.
زنجیره تامین: علاوه بر معیارهای پایداری در فرآیند تولید محصول ، آرمانی هدف خود را به سمت "تخلیه صفر 2020" یعنی کاهش مواد شیمیایی غیرسازگار با محیطزیست از طریق مدیریت متمرکز آزمایشهای شیمیایی و محدود کردن این مواد از زنجیره تامین سوق داد.
محیطزیست: هدف جورجیو آرمانی حذف انتشار گازهای گلخانهای، احیای تنوع زیستی و حفاظت از گونهها و حفاظت از اقیانوسها بود.
جورجیو آرمانی با محبوبیت نمادین خود در میان طراحان جامعه ،گامهای مشابهی را برای گسترش برند خود دنبال کرده است. امروزه برند آرمانی شامل یک برند شرکتی و شش برند فرعی است، که هر کدام از این زیر مجموعهها محصولات متفاوتی با توجه به سلیقه مشتریان و با قیمت های مختلف تولید می کنند .
جورجیو آرمانی محبوبیت خود را در بین طراحان و دنیای مد ایجاد کرد. او از نام تجاری خود برای ارائه بسیاری از موارد و همچنین برای ورود به صنایع دیگر استفاده نمود.زیر مجموعه برند های تجاری آرمانی عبارت است از :
امپریو آرمانی (Emporio Armani)، این نام تجاری توسط کمانی آرمانی؛ برای افراد بین 25 تا 35 سال ایجاد شد. هدف Giorgio Armani از ایجاد نام تجاری امپوریو آرمانی (Emporio Armani)؛ این بود که طرح های کلاسیک و زیبا را برای این بخش تولید کند.
جورجیو آرمانی پریو (Giorgio Armani Prive)؛ این برند آرمانی در سال 2005 مجموعه از لباسمجلسی، مجلل و درجه یک را عرضه میکرد.
محصولات آرمانی کولزیونی (Armani Collezioni)؛قیمتی کمتر از برند اصلی آرمانی دارند. برند کولزیونی توسط خود آرمانی تاسیس شده است که با قیمت تقریبا کمتر از 20 دلار ، برای افرادی که عاشق لباس های لوکس و با کیفیت بالا هستند، تولید میشود. بنابراین کولزیونی به عنوان یک خط عالی برای تولید لباس های مد اما با قیمت ارزان شناخته شده است .
آرمانی جینز (Armani Jeans)؛ این برند کم هزینه ترین برندی بود که با در نظر گرفتن مخاطبین 18تا 30 ساله ایجاد شد. آنها می خواستند لباس های خیابانی و معمولی بپوشند.
آرمانی ایکس چنج (Armani Exchange)؛ این برند بهترین برندی بود که در بازارهای انبوه یافت میشد .طرح های آرمانی درحالی که کیفیت معمولی و خوبی داشتند اما قیمت مناسب بودند. این مجموعه طیف وسیعی از پوشاک گرفته تا اکسسوری را ارائه میدهد. این برند، همچنان در حال پیشرفت است.
آرمانی کاسا (Armani Casa)؛این برند مجموعه ای از لوازم خانگی آرمانی است که شیوه زندگی ایده آل را به نمایش میگذارد و این محصولات در هتل های آرمانی نیز استفاده میشود.
مسئله مهمی که جورجیو آرمانی آن را تضمین میکند، طراحی جدید و راحتی محصولات است .او معتقد است که اگر افراد باید احساس راحتی در لباس خود داشته باشند زیرا احساس اطمینان نیز به آنها دست خواهد داد و این همان اعتماد بهنفسی است که افراد به دنبال آن هستند.این برند خوشنام ایتالیایی ، توانست در دهه 80 میلادی، محصولاتی از جمله لباس، لباس شنا، لوازم جانبی، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی، ساعت، کیف و کفش برای مردان، زنان و کودکان تولید کند.
گالوتی و آرمانی باهم همکاری داشتند و باهم به شهرت رسیدند. در سال 1985 آرمانی با ضرر شخصی روبرو شد. دوست و شریک تجاری خود را بر اثر سکته قلبی از دست داد. البته گالوتی از سرطان خون نیز رنج میبرد. در این میان، حرف و حدیثهای بسیاری وجود داشت. با همین شرایط ، آرمانی پیروز شد و توانست تجارت خود را به سطح بعدی یا لول بالاتر گسترش دهد. تحت نام تجاری جورجیو آرمانی، او مجموعهای از محصولات را برای پاسخگویی به نیازهای متفاوت در بخشهای مختلف بازار طراحی کرد. خطوط تولید آرمانی تمام زوایای مد را پوشش میدهد.
شاید برایتان جالب باشد بدانید که او علاوه بر مد در صنایع دیگر مانند گل آرایی، دکوراسیون داخلی، کلکسیون خانگی، رستورانها، هتلها، املاک مسکونی و بسیاری از این دست موارد سرمایه گذاری کرد. جورجیو آرمانی در مدت کوتاهی توانست احترام بسیاری از افراد را به دست بیاورد.
درود بر شما! خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده، لطفا برای حمایت از ما آن را با
دوستان خود به اشتراک بگذارید
دیدگاه شما
دیدگاه کاربران
کیان
هیچی برند مثل آرمانی با کیفیت نیس
مریم محمدپور
نظر شما قابل احترامه اما همه برندها کیفیت خوبی دارن
کیان
هیچی برند مثل آرمانی با کیفیت نیس
مریم محمدپور
نظر شما قابل احترامه اما همه برندها کیفیت خوبی دارن
کیان
هیچی برند مثل آرمانی با کیفیت نیس
مریم محمدپور
نظر شما قابل احترامه اما همه برندها کیفیت خوبی دارن