برند تامی هیلفیگر Tommy Hilfiger برند پوشاک آمریکایی است که در دهه 1990 تاسیس شد. این برند مجموعه لباس هایی را تولید کرد که به افزایش محبوبیت این برند کمک کرد. علاوه بر این، شرکت پوشاک تامی هیلفیگر مجموعه های منحصر به فردی را برای مردان، کودکان و زنان عرضه میکند. این برند همچنین پوشاک ورزشی، عطر، ساعت، مبلمان و جواهرات را به مخاطبان گسترده ارائه میکند. از ابتدای تاسیس این برند، این شرکت در سطح بین المللی حضور داشته است.
تامی هیلفیگر یک طراح مد است که شرکت مد خود را با استفاده از برچسبهای قرمز، آبی و سفید طراحی کرده است. این برچسب در میان طبقه بالا و خریداران بسیار رایج شده است. با این حال، افراد کمی از زندگی اولیه تامی هیلفیگر اطلاع دارند. او در سال 1951 در نیویورک به دنیا آمد و دومین فرزند از نه فرزند یک خانواده ایرلندی آمریکایی بود. مادر به پرستار و پدرش در یک مغازه جواهرات محلی ساعت کار میکرد.
تامی هیلفیگر دوران دبیرستانش را در آکادمی آزاد المیرا گذراند. علیرغم تلاشهای او در مدرسه، هدایای کارآفرینی او در دوران جوانی کاملا مشهود بود. او یک شلوار جین از نیویورک خرید، آن را بازسازی کرد و در زمان نوجوانی به قیمت بالاتری در المیرا فروخت. وقتی 18 ساله بود، فروشگاه "the people place " را در المیرا باز کرد.
این کسب و کار بسیار موفق بود، و به زودی توانست یک فروشگاه زنجیره ای و یک درآمد شش رقمی برای کسب و کار خود داشته باشد . با این حال، به سرعت رکود اقتصادی به وجود آمد و به شدت به کسب و کار او ضربه زد، که منجر به ورشکستگی او در سال 1977 شد.
هیلفیگر در سال 1976 با یکی از کارکنان فروشگاه خود ازدواج کرد و آنها به منهتن نقل مکان کردند. شرکت پوشاک "اردن" آنها را به عنوان یک تیم طراحی زن و شوهر استخدام کرد، اما آنها را پس از یک سال اخراج کرد.
هیلفیگر به عنوان یک طراح سخت کوش مشهور شد. با این حال، تنها چیزی که هیلفیگر میخواست تاسیس یک نام تجاری شود. در سال 1984 یک کارآفرین هندی به نام موهان مورجانی به دنبال طراح لباس ورزشی مردان بود که با هیلفیگر آشنا شد. مورجانی موافقت کرد که هیلفیگر برچسب را تحت نام خود طراحی کند. ورود تامی هیلفیگر به صحنه مد از طریق یک کمپین بازاریابی گسترده آغاز شد.
این کمپین شامل یک بیلبورد برجسته در میدان تایمز بود که هیلفیگر را بزرگ ترین شخص در صنعت مد اعلام کرد. این کمپین که به دنبال ارتقاء بود، صنعت مد را خشمگین کرد. به طوری که که کلوین کلین در یک رستوران در نیویورک با سازنده بیلبورد در حال جر و بحث است. هرچند این اتفاق موجب شرمساری تامی هیلفیگر شد اما این تاکتیک ها بالاخره جواب داد.
لباسهای او با نشان سفید، قرمز و آبی محبوب شدند. در اوایل دهه 1990 بیشتر هنرمندان هیپ هاپ از لباس هیلفیگر استقبال کردند. این برند به جلب توجه ستارهها و افراد مشهور پرداخت. اسنوپ داگ یکی از تی شرتهای سایز بزرگ هیلفیگر را در اجرای زنده خود پوشید، این اولین قدم برای ثبت و فروش بالای تیشرت هیلفیگر بود.
با وجود موفقیت این برند، نخبگان صنعت مد او را به طرز چشمگیری مورد تمسخر قرار دادند. در سال 1994 تامی هیلفیگر در صدر "شورای معتبر طراحان مد" جایزه طراحان لباس آمریکا قرار گرفت. با این حال، علیرغم تامی هیلفیگر، این شورا تصمیم گرفت که این جایزه را به هیچ وجه به او ندهد اما سال ها بعد هدیه را به او تحویل دادند. در سال 2000 هیلفیگر و همسرش پس از بیست سال ازدواج و چهار فرزند از هم جدا شدند. اما این تنها مشکل هیلفیگر جدایی از همسرش نبود ؛ زیرا تولیداتش نیز رو به کاهش بود. لباس های او دیگر محبوب نبود و فروش او ۷۵% کاهش یافته بود. او به شکل وحشتناکی افت کرد و نام تجاری تامی هیلفیگر دیگر چندان جالب نبود. لباس های این برند همه جا بود ولی هیچ کس تمایلی به پوشیدن آنها نداشت.
هیلفیگر با وجود دوران سخت و اشتباهات مجبور شد که نام شرکت خود را تغییر دهد. در سال 2007، شرکت مد قراردادی انحصاری با میسی امضا کرد تا خط تولید پرفروش خود را فقط در فروشگاه های میسی بفروشد.
تامی هیلفیگر به دلیل طراحی عالی کیفیت و ارزشی که برای مشتریان سراسر جهان به ارمغان میآورد، معروف است. این شرکت همچنین قراردادهای صدور مجوز برای تولید ساعت، عطر، آرایش چشم و بسیاری موارد دیگر را لغو کرد. در حال حاضر محصولات خود را در چندین فروشگاهه خرده فروشی در بیش از ۱۰۰ کشور به فروش میرساند.
این شرکت امروز بیش از 1000 فروشگاه در پنج قاره دارد. تامی هیلفیگر الزاما یک برند مد سریع نیست، زیرا مجموعه منظمی از لباسها را منتشر میکند. همکاری آن با سایر برندها نیز هر از گاهی رخ میدهد. در عوض، تامی هیلفیگر لباسها را با قیمتهای بسیار ارزان عرضه می کند که باعث میشود مشتریان بسیاری از اجناس را خریداری کنند.
تامی هیلفیگر همچنین اعلام کرد که تلاش میکند تا انتشار گازهای گلخانهای را به بهترین نحو ممکن کاهش دهد. با این حال، این برند از رویکردهای مد پایدار حمایت میکند.
تاریخچه تامی هیلفیگر موفقیت بزرگ این برند را نشان میدهد، زیرا این برند تا حد زیادی مشتریان را درک میکند. بنابراین، مجموعه لباسهای متنوعی فراهم میکند که در مقایسه با دیگر رقبا بسیار مقرون به صرفه هستند. تامی هیلفیگر به یک برند همه کاره و همهجانبه تبدیل شده است.
درود بر شما! خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده، لطفا برای حمایت از ما آن را با
دوستان خود به اشتراک بگذارید
دیدگاه شما
دیدگاه کاربران
شقایق
من این برندو خیلی دوست دارم شما سایتی رو میشناسین که محصولات این برندو بفروشه؟
مریم محمدپور
بله سایت ریمُد. به نشانی reemod.ir مراجعه کنید
شقایق
من این برندو خیلی دوست دارم شما سایتی رو میشناسین که محصولات این برندو بفروشه؟
مریم محمدپور
بله سایت ریمُد. به نشانی reemod.ir مراجعه کنید
شقایق
من این برندو خیلی دوست دارم شما سایتی رو میشناسین که محصولات این برندو بفروشه؟
مریم محمدپور
بله سایت ریمُد. به نشانی reemod.ir مراجعه کنید