گسترش برند پرادا در سراسر اروپا

گسترش برند پرادا در سراسر اروپا
4 دقیقه
مریم محمدپور
مریم محمدپور
یکشنبه 20 شهریور 1401

برند پرادا Prada در سال 1913 توسط ماریو پرادا و برادرش مارتینو به عنوان یک فروشگاه کالاهای چرمی در میلان ایتالیا راه اندازی شد. در ابتدا، این فروشگاه اجناس چرمی و چمدان و کیف های دستی انگلیسی را میفروخت.

ماریو پرادا اعتقاد داشت که خانم ‌ها در تجارت موفق نمی‌شوند.، او از ورود خانم‌های به شرکت خود جلوگیری کرد. از قضا، پسر ماریو علاقه‌ای به این کار نداشت، بنابراین دخترش لویسا بود که  پرادا را به دست گرفت و تقریبا بیست سال آن را اداره کرد. نوه پرادا، میوسیا پرادا، در سال 1970 به این شرکت پیوست و سرانجام در سال 1978 جانشین مادرش شد. ​

میوسیا شروع به ساخت کوله‌پشتی های ضد آب کرد. او در سال 1977 با پاتریزیو برتلی، یک ایتالیایی که در 17 سالگی تجارت چرمی خود را آغاز کرده بود، آشنا شد. او به میوسیا توصیه کرد تا از توصیه ها برای تصمیمات بهتر برای شرکت پرادا پیروی کرد . توصیه او توقف واردات کالاهای انگلیسی و تغییر چمدان های موجود بود.​​​​​​​​

میوسیا این شرکت را در سال 1978 به ارث برد و قیمت اصلی شرکت به 450 هزار دلار آمریکا رسید. برتلی به عنوان مدیر کسب‌ و کار همراه میوسیا بود. میوسیا به او اجازه داد تا خلاقیت خود را بر روی طرح‌ها پیاده کند. او به کار خود ادامه می‌داد تا ایده‌های خود را در خانه پرادا بگنجاند. ​

محصولات پرادا

محصولات پرادا

او اولین مجموعه کوله‌پشتی خود را در سال 1979 منتشر کرد. موفقیت اولیه سریع نبود، زیرا به دلیل فقدان تبلیغات و قیمت‌های بالا، فروش آن‌ها سخت بود، اما این خطوط اولین ضربه تجاری این برند بود. ​

سپس، میوسیا و برتلی به دنبال بازاریابی و تبلیغ در سراسر جهان بودند. در سال 1983،دومین بوتیک را در مرکز گالری ویتوریو امانوئل در مرکز خرید میلان افتتاح کردنند. ​در همان سال، خانه پرادا با افتتاح مکان‌هایی در مناطق مهم در فلورانس، پاریس، مادرید و … شروع به گسترش در سراسر قاره اروپا کرد.
​​​​​​​​خط تولید کفش های "نیویورک" در سال 1984 افتتاح شد. در سال 1985، میوسیا "کیف دستی کلاسیک را منتشر کرد که به یک احساس خوب تبدیل شد. 
در سال ۱۹۸۷، میوسیا و برتلی ازدواج کردند. سال 1989 مجموعه لباس‌های آماده زنانه را به مجموعه خود اضافه کرد. این مجموعه به دلیل کمربندهای باریک روی لباس مشهور شد. محبوبیت پرادا زمانی افزایش یافت که دنیای مد به خطوط تمیز و رنگ‌های اصلی آن توجه کرد. 

شعب پرادا

فروشگاه پرادا

فروش در سال 1998 حدود 70 میلیارد دلار یا 31.7  میلیون دلار گزارش شده‌ است. پاتریزیو دی مارکو پس از کار برای خانه ، مسئولیت رشد تجارت در ایالات‌ متحده را بر عهده گرفت. او موفق شد که کیف‌های پرادا را به طور برجسته در فروشگاه‌های بخش به نمایش بگذارد.  این شرکت صاحب هشت کارخانه و کار قراردادی از 84 کارخانه دیگر در ایتالیا بود. شرکت "پرادا" (‏Prada)‏و "برتلی" (‏Bertelli) ‏از شرکت "میوسیا" (‏Miuccia)‏در سال 1996 با یکدیگر ادغام شدند.ادغام شرکت و هزینه‌های خرید در دهه 2000 کند شد. براساس گزارش فورچون، بتلی قصد دارد تا سال 2010 درآمد این شرکت را به 5 میلیارد دلار افزایش دهد. ​

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
  • بله
  • خیر

درود بر شما! خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با
دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌
خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

دیدگاه شما
دیدگاه کاربران
  • جدید ترین
  • قدیمی ترین
  • بیشترین لایک

سؤالی دارید؟ 02691300100 i_phone

^